A+ A A-

Badacze - wykłady 2020/2021

Tytuł wykładu Prowadzący
1. Bez łazienki ani Internetu, czyli świat 2000 lat temu. mgr Michał Teodorowicz  bada19.09.2022a
2.
Co łączy Ćmielów i Lascaux? Zagadka sprzed 13 tysięcy lat. dr Michał Przeździecki  bad26.09.2020a
3.
Ci okrutni Rzymianie! Historia powstania Imperium Rzymskiego. mgr Tomasz Żurawski  0bser10.10.20a
4.
Pieniądz. Wielki wynalazek niewielkiego narodu. mgr Łukasz Przybyłek

Poszukiwacze - wykłady 2020/2021

Tytuł wykładu Prowadzący
1. Rewolucja przemysłowa była blisko, czyli o starożytnych wynalazkach. mgr Michał Teodorowicz posz19.09.20 
2.
Na koniec świata i jeszcze dalej - podróże pewnego Greka. mgr Monika Radzikowska  posz26.09.2020b
3.
Niebarbarzyńscy barbarzyńcy. Czy naprawę byli groźni?  mgr Tomasz Żurawski  0bser10.10.20a
4.
Petra, skarb wśród skał. mgr Marta Minakowska - Kostrzewa

Projekt techniczno - historyczny dla szkół

logo wynalazki

DUCH poleca projekt realizowany przez Fundację Nauk Ścisłych:

Jest to projekt oparty na edukacji technicznej oraz humanistycznej. Rozwija zainteresowania naukowe dzieci oraz umiejętność samodzielnego myślenia, kreatywność a także interdyscyplinarne podejście do problemów. Ukazuje uczniom, że wiele różnych dziedzin nauki opisuje ten sam świat, że zmiany w jednej dziedzinie życia mają wpływ na zmiany na wielu innych płaszczyznach.

Projekt realizowany jestw roku szkolnym 2020/2021 i kierowany do kas 1-3 szkół podstawowych.

W ramach projektu klasa:
•    Bierze udział w 6 warsztatach: 3 technicznych oraz 3 historycznych. Każdy po 45 minut. Na zajęciach technicznych prezentujemy konkretny wynalazek – w formie eksperymentów. Na zajęciach historycznych ukazujemy życie ludzi przed wprowadzeniem danego wynalazku oraz po jego zastosowaniu.
•    Wszystkie spotkania są prowadzone w formie warsztatów, zakładających aktywny udział uczestników w eksperymentach, zadaniach, dyskusjach.
 

Tematy lekcji:
1) Nie koń, a kopie... Jak to się stało, że ludzie odkryli prąd?
2) Bez lodówki i pralki - jak radzili sobie ludzie w codziennym życiu bez prądu.
3) Silnik - co to takiego?
4) Praca bez maszyn. Manufaktura
5) Komunikacja - jakie są metody przesyłania informacji?
6) Wrzuciłeś Grzesiu list do skrzynki?

Udział w zajęciach jest dla uczniów zarówno rozrywką intelektualną - ciekawym i nietypowym sposobem zdobywania dodatkowej wiedzy, lecz jednocześnie urozmaiceniem szkolnej codzienności. Ponadto zajęcia rozbudzają i wspierają zainteresowania naukowe, popularyzują nauki ścisłe, przyrodnicze i humanistyczne wśród uczniów. Celem projektu, jest to, aby ciekawość świata, poszukiwania naukowe zainteresowały dzieci już w tak wczesnym wieku, już na
tym etapie chcemy także rozwijać myślenie krytyczne przy rozpatrywaniu problemów oraz logiczne
metody rozumowania i dociekania, a także zwiększające aktywność badawczą,


Ilość miejsc ograniczona - do projektu zapraszamy 16 klas z warszawskich szkół podstawowych, maksymalnie 2 z jednej szkoły.

Projekt jest bezpłatny

Projekt realizowany jest przez Fundację Nauk Ścisłych.

OPIS PROJEKTU - WERSJA DO DRUKU

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

fns


Więcej informacji:
MAIL:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
TEL: 692 981 439

syrenka

Obserwatorzy - wykłady 2020/2021

Tytuł wykładu Prowadzący
1. Rewolucja przemysłowa była blisko, czyli o starożytnych wynalazkach. mgr Michał Teodorowicz obs19.09.20 
2.
Od rylca do mejla, czyli jak pisać szybko i sprawnie. mgr Łukasz Przybyłek  0bs26.09.20.a
3.
Skąd pochodzili brodaci barbarzyńcy? mgr Tomasz Żurawski  0bser10.10.20a
4.
Petra, skarb wśród skał. mgr Marta Minakowska - Kostrzewa  ZAJĘCIA ZDALNE
5.    

Warszawo, poznajmy się!

warszawo

Poznanie historii przyczynia się do rozwoju talentów humanistycznych uczniów, ale również otwiera ich na takie dziedziny jak m.in. nauki polityczne, architektura, moda, sztuka, teatr.

„Warszawo, poznajmy się!”, to trzyetapowy projekt mający na celu rozwijanie kompetencji naukowych oraz promocję nauk humanistycznych, w tym szczególnie historii. Projekt jest kierowany do uczniów klas 3 i 4 warszawskich szkół podstawowych.

„Warszawo, poznajmy się!” jest projektem bezpłatnym. Jego cele to:

•    rozwój zainteresowań uczniów historią;
•    zwrócenie uwagi na zagadnienia, fakty i postacie pomijane w głównym nurcie nauczania szkolnego;
•    ukształtowanie u dzieci postawy poszukiwania i odkrywania;
•    dostarczenie wartościowego materiału do kształtowania wyobraźni i pożądanych społecznie postaw;
•    ćwiczenie umiejętności pracy metodą projektów, rozwój umiejętności pracy w grupie;
•    poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły, dostarczenie nauczycielom nowoczesnych form pracy z uczniami, wzmocnienie kompetencji i roli nauczyciela;

Każda klasa zgłoszona przez szkołę do projektu, przechodzi przez trzy ścieżki edukacyjne: odkrywam – tworzę – wiem.

1. ODKRYWAM
Ścieżka „odkrywam” ma na celu rozbudzenie zainteresowań uczniów badaniami naukowymi, odkrywaniem przeszłości, szukaniem odpowiedz na pytanie: skąd jestem; dlaczego w moim otoczeniu jest tak, jak jest? Ścieżka ta ma przedstawić historię jako naukę o człowieku, a co za tym idzie, o nas samych, o tym jak podejmujemy decyzje, jaka jest ich waga, jaki wpływ ma przeszłość na teraźniejszość. W ramach ścieżki „odkrywam” każda klasa uczestniczy w 3 warsztatach tematycznych zorganizowanych w szkole po 45 minut każdy.

TEMATY WARSZTATÓW:

1)    Zygmunt III Waza. Dlaczego polubił Warszawę
2)    Jan Kazimierz i potop u bram Zamku Królewskiego
3)    Jan III Sobieski. Lew Lechistanu w Wilanowie

2. TWORZĘ

Ścieżka „tworzę” rozbudza zainteresowania naukowe uczniów w sposób czynny – pod okiem nauczyciela wspieranego przez wykładowcę Fundacji, w grupach przygotowują oni własny historyczny projekt badawczy. Propozycje projektów uczniowskich (jeden projekt na klasę lub w grupach – do wyboru) oraz sugestie wykonania ich znajdują się w materiałach opracowanych dla potrzeb Projektu.

3. WIEM
Ścieżka pozwala na sprawdzenie zdobytej wiedzy i zweryfikowanie umiejętności. Tak jak historia uczy nas, iż decyzja jednego człowieka ma wpływ na życie wielu innych ludzi, nieraz całych narodów, tak ścieżka „wiem” uświadamia uczniom, jak duże znaczenie ma jednostka. W ramach ścieżki „wiem” – uczniowie klasy (każdy z osobna) przechodzą quiz online, sprawdzający zdobytą w trakcie trwania projektu wiedzę. Dzięki pracy każdego ucznia, klasa jako całość otrzyma punktację pozwalającą szkole na zdobycie tytułu „Mocarze historii 2021”.


Ilość miejsc ograniczona - do projektu zapraszamy 40 klas z warszawskich szkół podstawowych. Uwaga! Projekt jest kierowany do klasy III i IV.

OPIS PROJEKTU - WERSJA DO DRUKU

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

 

UWAGA! W okresie zamknięcia szkół wszystkie zajęcia udostępniane są w formie zdalnej po wcześniejszych umówieniu terminu z poszczególną klasą.

SCENARIUSZE ZAJĘĆ I MATERIAŁY DO PROJEKTU (do pobrania i swobodnego wykorzystywania):

1. Zygmunt III Waza. Dlaczego polubił Warszawę PREZENTACJA
1. Zygmunt III Waza. Dlaczego polubił Warszawę SCENARIUSZ ZAJĘĆ

2. Jan Kazimierz. Potop u bram Królewskiego Zamku PREZENTACJA
2. Jan Kazimierz. Potop u bram Królewskiego Zamku SCENARIUSZ ZAJĘĆ

3. Jan III Sobieski. Lew Lechistanu w Wilanowie PREZENTACJA
3. Jan III Sobieski. lew lechistanu w Wilanowie SCENARIUSZ ZAJĘĆ

WARSZAWO, POZNAJMY SIĘ - kontrakt
WARSZAWO, POZNAJMY SIĘ - projekty edukacyjne

 


Więcej informacji:
MAIL:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
TEL: 692 981 439

syrenka

Więcej artykułów…

  1. Wakacje z DUCHem!
  2. Zapytania ofertowe
  3. Filmy
  4. Zajęcia zdalne dla szkół

Co się u nas działo

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
..__